Development of an Integrated Science Teaching Module based on Scientific Issues and Temperature Material to Strengthen 21st Century Character
Abstract
Keywords
References
Aisy, D. R., Farida, F., & Andriani, S. (2020). Pengembangan E-Modul Berbantuan Sigil Software Dengan Pendekatan Saitifik Pada Materi Sistem Persamaan Linier Dua Variabel (Spldv). Edu Sains Jurnal Pendidikan Sains & Matematika, 8(1), 61–71. https://doi.org/10.23971/eds.v8i1.1499
Alistiana, L., Aswirna, P., & Ariani, Y. (2020). Analisis Penggunaan Model Reciprocal Teaching Berbasis HOTS terhadap Kemampuan Berfikir Kritis Peserta Didik pada Materi IPA Sekolah Dasar. Tarbiyah Al-Awlad, 10(2), 221–235.
Ariska, D., Asril, Z., & Aswirna, P. (2021). Pengembangan Asesmen Higher Order Thinking Skills (Hots) berbantuan Aplikasi Lectora Inspire terhadap Kemampuan Berpikir Kritis dan Berpikir Kreatif Peserta Didik. Jurnal Cerdas Mahasiswa, 3(1), 111–125.https://ejournal.uinib.ac.id/jurnal/index.php/cerdas/article/view/3497
Aswirna, P., Aldila, E., Nurhasnah, N., & Fahmi, R. (2022). STEM-Based Global Warming E-Book in Sustainable Development Based on Gender View. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 5(2), 169–181. https://doi.org/10.24042/ijsme.v5i2.11247
Aswirna, P., Fahmi, R., Samad, D., & Tamala, N. (2022). Pengembangan E-Modul Fisika Berbasis Model Trait Treatment Interaction Terhadap Keterampilan Berpikir Kritis. Natural Science: Jurnal Penelitian Bidang IPA Dan Pendidikan IPA, 8(1), 39–49. https://ejournal.uinib.ac.id/jurnal/index.php/naturalscience/article/view/3637
Aswirna, P., Roza, M., & Zainia, M. (2023). Integrated Science E-Module assisted by the Flip PDF Professional Application to Integrate Character Education Values in Science Learning for Junior High Schools. Journal of Natural Science and Integration, 6(1), 14. https://doi.org/10.24014/jnsi.v6i1.16262
Azizah, R. O. N. (2019). Kajian Metode Eksperimen Terhadap Sikap Ilmiah Siswa Pada Pembelajaran Ipa. Prosiding Seminar Nasional PGSD UST, 1, 262–266.
Ilmi, D. U., & Erman, E. (2019). Kemampuan siswa menjelaskan isu-isu sains seetelah mengikuti pembelajaran saintifik. Pensa E-Jurnal: Pendidikan …, 7(3), 367–372. https://jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/index.php/pensa/article/view/32295
Inayah, R., Aswirna, P., & Asrar, A. (2022). Keterampilan Komunikasi Peserta Didik. JOURNAL CERDAS MAHASISWA Fakultas Tarbiyah Dan Keguruan UIN IB Padang, 78–90.
Khoirunnisa, E., & Habibah, E. (2020). PROFIL KETERAMPILAN ABAD 21 (21st CENTURY SOFT SKILLS) PADA MAHASISWA. Iktisyaf: Jurnal Ilmu Dakwah Dan Tasawuf, 2(2), 55–68. https://doi.org/10.53401/iktsf.v2i2.20
Luthfi, H., & Rakhmawati, F. (2022). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Etnomatematika pada Materi Bangun Ruang Sisi Lengkung Kelas IX. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 7(1), 98–109. https://doi.org/10.31004/cendekia.v7i1.1877
MASRUROH, I. (2023). PERBANDINGAN EFEKTIVITAS KURIKULUM 2013 DAN KURIKULUM MERDEKA PADA MATA PELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM. Doctoral Dissertation, S1-PENDIDIKAN AGAMA ISLAM IAIN SYEKH NURJATI CIREBON, 1–23.
Maulida, U. (2022). Pengembangan Modul Ajar Berbasis Kurikulum Merdeka. Tarbawi, 5(2), 130–138.
Nurhasnah, N., Kasmita, W., Aswirna, P., & Abshary, F. I. (2020). Developing Physics E-Module Using “Construct 2” to Support Students’ Independent Learning Skills. Thabiea : Journal of Natural Science Teaching, 3(2), 79. https://doi.org/10.21043/thabiea.v3i2.8048
Rembulan, A., & Putra, R. W. Y. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Gamifikasi pada Materi Statistika Kelas VIII. JMPM: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 3(2), 84–98. https://doi.org/10.26594/jmpm.v3i2.1221
Selpiyanti, S. (2022). Pengembangan Modul Ipa Berbasis Socio-Scientific Issue (Ssi) Untuk Meningkatkan Higher Order Thinking Skill (Hots) Pada Mata Pelajaran Ipa Untuk Siswa Kelas Vii Smp. In Universitas Islam Negeri Fatmawati Sukarno Bengkulu (Uinfas) Bengkulu. https://www.ptonline.com/articles/how-to-get-better-mfi-results%0Amuhammadkahfi16060474066@mhs.unesa.ac.id
Setiadi, D. (2021). PENGEMBANGAN MODUL PEMBELAJARAN IPA BERBASIS SOSIO SCIENTIFIC ISSUES (SSI) MATERI SISTEM PERNAPASAN MANUSIA UNTUK SISWA KELAS VIII SMP. Doctoral Dissertation, IAIN Bengkulu, 3(1), 1689–1699. http://journal.unilak.ac.id/index.php/JIEB/article/view/3845%0Ahttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/1288
Solikhin, M., & Fauziah, A. N. M. (2021). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Smp Pada Pelajaran Ipa SaatPembelajaran Daring Selama Pandemi Covid-19. Pensa E-Jurnal : Pendidikan Sains, 9(2), 188–192. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/pensa/index
Sugiyono. 2008. Metode Penelitian kuantitatif Kualitatif dan R&D, Bandung: Alfabeta.
Trisnawati, W. W., & Sari, A. K. (2019). Integrasi Keterampilan Abad 21 Dalam Modul Sociolinguistics: Keterampilan 4C (Collaboration, Communication, Critical Thinking, Dan Creativity). Jurnal Muara Pendidikan, 4(2), 455–466. https://doi.org/10.52060/mp.v4i2.179
Wibowo, E. (2018). Pengembangan Bahan Ajar E-Modul Dengan Menggunakan Aplikasi Kvisoft Flipbook Maker. In Skripsi. http://repository.radenintan.ac.id/3420/1/SKRIPSI FIX EDI.pdf
DOI: 10.15548/nsc.v10i1.8232
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Natural Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.