Interreligious Education: Development of Religious Moderation in The Education Sector
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15548/tajdid.v25i2.4938
Abstract views : 261 times
PDF : 154 times
References
Baidhawy, Z. (2005). Pendidikan Agama Berwawasan Multikultural. Erlangga.
Bisri, K., & Karwadi, K. (2019). Interreligious Education Model in Senior High School (Sma) Bopkri 1 Yogyakarta. Sunan Kalijaga International Journal on Islamic Educational Research, 2(1), 60–84. https://doi.org/10.14421/skijier.2018.2018.21.04
Bukhari, S. (2016). PENDEKATAN SOSIOKULTURAL DALAM PENDIDIKAN. https://sayidbukhari.blogspot.com/2016/03/pendekatan-sosiokultural-dalam.html
Daimah, D. (2018). Pendidikan Inklusif Perspektif QS. Al-Hujurat Ayat 10-13 Sebagai Solusi Eksklusifisme Ajaran di Sekolah. Jurnal Pendidikan Agama Islam Al-Thariqah, 3(1), 53–65. https://doi.org/10.25299/althariqah.2018.vol3(1).1837
Ihsan, D. (2021). Kumpulan Kasus Intoleransi di Sekolah. https://www.kompas.com/edu/read/2021/01/26/184625771/kumpulan-kasus-intoleransi-di-sekolah?page=all
Irfan, M. (2019). MENGKAJI AGAMA-AGAMA MELALUI PENDEKATAN INTERRELEGIUS DALAM. Prosiding Disnas, April.
Kemdikbudristek. (2022). Keputusan Kemdikbudristek Nomor 009/H/KR/2022 Tentang Dimensi, Elemen, dan Sub Elemen Profil Pelajar Pancasila pada Kurikulum Merdeka (Issue 021).
Maksum, A. (2011). Pluralisme dan Multikulturalisme : Paradigma Baru Pendidikan Agama Islam di Indonesia. Aditya Media Publishing.
Muhammad, R. (2022). Pendidikan interreligius: wacana moderasi beragama di ruang publik. 7(1), 41–54.
Noor, N. M. (2015). Manual etika lintas agama untuk Indonesia. Globathics.net, University of Basel.
Nurhakiky, S. M., & Mubarok, M. N. (1970). Pendidikan Agama Islam Penangkal Radikalisme. IQ (Ilmu Al-Qur’an): Jurnal Pendidikan Islam, 2(01), 101–116. https://doi.org/10.37542/iq.v2i01.27
Pappirus. (2020). Penelitian tentang Tanggapan Guru dan Sekolah atas Model Pendidikan Interreligius. http://www.pappirusindonesia.org/2020/11/penelitian-tentang-tanggapan-guru-dan.html?m=1
Qodir, Z. (2014). Radikalisme Agama di Indonesia. Pustaka Pelajar.
Satria, R. (2022). Panduan Pengembangan Proyek Penguatan Profil Pelajar Pancasila. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan RI.
Suhadi. (2016). Mengelola Keragaman di Sekolah: Gagasan dan Pengalaman Guru. CRCS UGM.
Sukmadinata, N. S. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Remaja Rosdakarya.
Suryana, Y. (2015). Pendidikan Multikultural : Suatu Upaya Penguatan Jati Diri Bangsa. Pustaka Stia.
Susanti, M. (2016). Pendidikan Interreligius untuk Mengelola Keberagaman di Indonesia. https://radioedukasi.kemdikbud.go.id/read/1396/pendidikan-interreligius-untuk-mengelola-keberagaman-di-indonesia.html
Sya’rani, A. R. (2017). Mengkaji Agama-agama secara Interreligius. https://crcs.ugm.ac.id/mengkaji-agama-agama-secara-interreligius/
Taufiq, S. (2021). Lukman Hakim Saifuddin: Duta Harmoni Wajib Sebarluaskan Moderasi Beragama. Direktorat Jendral Pendidikan Islam Kemenag RI. http://www.pendis.kemenag.go.id/read/lukman-hakim-saifuddin-duta-harmoni-wajib-sebarluaskan-moderasi-beragama
Zainiyati, H. S. (2007). Pendidikan Multikultural: Upaya Membangun Keberagamaan Inklusif di Sekolah. ISLAMICA: Jurnal Studi Keislaman, 1(2), 135. https://doi.org/10.15642/islamica.2007.1.2.135-145
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Fakultas Ushuluddin Dan Studi Agama, UIN Imam Bonjol Padang
Jl. Prof. Mahmud Yunus No.1, Lubuk Lintah, Kuranji.
Kota Padang, Sumatera Barat, 25153
Handphone: +62 8126615808
E-mail: tajdid@uinib.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.