MODEL OF ISLAMIC SOCIAL ENTREPRENEURSHIP IN FAMILY BUSINESS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15548/jt.v13i2.4481
Abstract views : 288 times
PDF : 123 times
References
Anas, M. Y. A. (2019). Mengapa Sociopreneur Bukan Social Entrepreneur? Jurnal Dialektika, 4(2), 963–964.
Ariani, D., & Fitdiarini, N. (2016). Peran Keluarga Pendiri Dalam Menciptakan Kinerja Keuangan Dan Nilai Pasar Perusahaan Pada Perusahaan Keluarga. Jurnal Manajemen Teori Dan Terapan| Journal of Theory and Applied Management, 7(2). https://doi.org/10.20473/jmtt.v7i2.2690
Beik, I. S., & Dwi, L. A. (2016). Ekonomi Pembangunan Syariah (2nd ed.). Jakarta: Rajawali Press.
Boulven, M. A., Abdullah, S., Bahari, A., Ramli, A. J., Hussin, N. S., Jamaluddin, J., & Ahmad, Z. (2018). Model of Islamic Social Entrepreneurship: A Study on Successful Muslim Social Entrepreneur in Malaysia. MATEC Web of Conferences, 150, 10–13. https://doi.org/10.1051/matecconf/201815005093
Dwianto, A. S. (2018). Social Entrepreneur Ship: Inovasi Dan Tantangannya Di Era Persaingan Bebas. Majalah Ilmiah Bijak, 15(1), 68–76. https://doi.org/10.31334/bijak.v15i1.133
Fitria, A. (2017). Social Entrepreneurship dalam Perspektif Maqashid Syariah. Iqtishad.
Gomulia, B., Suryadi, E., & Barlian, I. (2012). BISNIS KELUARGA MODEL PERKEMBANGAN 3 DIMENSI ( Beberapa Bisnis Keluarga di Bandung dan sekitarnya ). Universitas Katolik Parahyangan Jurnal Manajemen, 3.
Kasri, R. A. (2013). Giving behaviors in Indonesia: Motives and marketing implications for Islamic charities. Journal of Islamic Marketing, 4(3), 306–324. https://doi.org/10.1108/JIMA-05-2011-0044
Lindawati, L. (2019). Kekuatan Cerita dalam Bisnis Sosial (Sociopreneur is A Storyteller). Jurnal Studi Pemuda, 7(2), 100. https://doi.org/10.22146/studipemudaugm.39643
Mahyarni, Meflinda, A., & Indrayani, H. (2018). The investigation of the effects of spiritual values and behaviors on business development and performance of Muslim preneurship. International Journal of Law and Management, 60(2), 730–740. https://doi.org/10.1108/IJLMA-03-2017-0027
Muhammad, M. M. (2020). Social Entrepreneurship Mewujudkan Kesejahteraan Masyarakat Berdasarkan Prinsip-Prinsip Ekonomi Syariah. El-Iqthisadi : Jurnal Hukum Ekonomi Syariah Fakultas Syariah Dan Hukum, 2(2), 68. https://doi.org/10.24252/el-iqthisadi.v2i2.18352
Muhammad Nur Effendi. (2015). PENDIDIKAN SOSIAL BUDAYA DALAM PERSPEKTIF AL QUR’AN Muhammad Nur Effend. Tarbiyah Islamiyah, 5(2), 79–96.
Nurfaqih, M. I., & Fahmi, R. A. (2018). Social Entrepreneurship ( Kewirausahaan Sosial ) dalam Perspektif Ekonomi Islam. Working Paper Keuangan Publik Islam, 1(8).
Nurhakim, A. S., Suparno, O., & Nurrochmat, D. R. (2018). Pengembangan Model Bisnis Dan Strategi Pelayanan Kesehatan XYZ. Jurnal Aplikasi Bisnis Dan Manajemen, 4(2), 251–260. https://doi.org/10.17358/jabm.4.2.251
Prayetno. (2013). Kausalitas Kemiskinan Terhadap Perbuatan Kriminal (Pencurian). Media Komunikasi FIS, 12(1), 30–45.
Prayogo, C. (2017). Studi Deskriptif Social Entrepreneur pada Pemilik Agfa di Sidoarjo, Jawa Timur, Indonesia. AGORA, 5(1). https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Ramadani, V., Dana, L. P., Gërguri-Rashiti, S., & Ratten, V. (2016). Entrepreneurship and management in an Islamic context. Entrepreneurship and Management in an Islamic Context, (February 2018), 1–248. https://doi.org/10.1007/978-3-319-39679-8
Yin, R. K. (2015). Studi Kasus Desain & Metode (Cetakan ke). Depok: PT Rajagrafindo Persada.
Anas, M. Y. A. (2019). Mengapa Sociopreneur Bukan Social Entrepreneur? Jurnal Dialektika, 4(2), 963–964.
Ariani, D., & Fitdiarini, N. (2016). Peran Keluarga Pendiri Dalam Menciptakan Kinerja Keuangan Dan Nilai Pasar Perusahaan Pada Perusahaan Keluarga. Jurnal Manajemen Teori Dan Terapan| Journal of Theory and Applied Management, 7(2). https://doi.org/10.20473/jmtt.v7i2.2690
Beik, I. S., & Dwi, L. A. (2016). Ekonomi Pembangunan Syariah (2nd ed.). Jakarta: Rajawali Press.
Boulven, M. A., Abdullah, S., Bahari, A., Ramli, A. J., Hussin, N. S., Jamaluddin, J., & Ahmad, Z. (2018). Model of Islamic Social Entrepreneurship: A Study on Successful Muslim Social Entrepreneur in Malaysia. MATEC Web of Conferences, 150, 10–13. https://doi.org/10.1051/matecconf/201815005093
Dwianto, A. S. (2018). Social Entrepreneur Ship: Inovasi Dan Tantangannya Di Era Persaingan Bebas. Majalah Ilmiah Bijak, 15(1), 68–76. https://doi.org/10.31334/bijak.v15i1.133
Fitria, A. (2017). Social Entrepreneurship dalam Perspektif Maqashid Syariah. Iqtishad.
Gomulia, B., Suryadi, E., & Barlian, I. (2012). BISNIS KELUARGA MODEL PERKEMBANGAN 3 DIMENSI ( Beberapa Bisnis Keluarga di Bandung dan sekitarnya ). Universitas Katolik Parahyangan Jurnal Manajemen, 3.
Kasri, R. A. (2013). Giving behaviors in Indonesia: Motives and marketing implications for Islamic charities. Journal of Islamic Marketing, 4(3), 306–324. https://doi.org/10.1108/JIMA-05-2011-0044
Lindawati, L. (2019). Kekuatan Cerita dalam Bisnis Sosial (Sociopreneur is A Storyteller). Jurnal Studi Pemuda, 7(2), 100. https://doi.org/10.22146/studipemudaugm.39643
Mahyarni, Meflinda, A., & Indrayani, H. (2018). The investigation of the effects of spiritual values and behaviors on business development and performance of Muslim preneurship. International Journal of Law and Management, 60(2), 730–740. https://doi.org/10.1108/IJLMA-03-2017-0027
Muhammad, M. M. (2020). Social Entrepreneurship Mewujudkan Kesejahteraan Masyarakat Berdasarkan Prinsip-Prinsip Ekonomi Syariah. El-Iqthisadi : Jurnal Hukum Ekonomi Syariah Fakultas Syariah Dan Hukum, 2(2), 68. https://doi.org/10.24252/el-iqthisadi.v2i2.18352
Muhammad Nur Effendi. (2015). PENDIDIKAN SOSIAL BUDAYA DALAM PERSPEKTIF AL QUR’AN Muhammad Nur Effend. Tarbiyah Islamiyah, 5(2), 79–96.
Nurfaqih, M. I., & Fahmi, R. A. (2018). Social Entrepreneurship ( Kewirausahaan Sosial ) dalam Perspektif Ekonomi Islam. Working Paper Keuangan Publik Islam, 1(8).
Nurhakim, A. S., Suparno, O., & Nurrochmat, D. R. (2018). Pengembangan Model Bisnis Dan Strategi Pelayanan Kesehatan XYZ. Jurnal Aplikasi Bisnis Dan Manajemen, 4(2), 251–260. https://doi.org/10.17358/jabm.4.2.251
Prayetno. (2013). Kausalitas Kemiskinan Terhadap Perbuatan Kriminal (Pencurian). Media Komunikasi FIS, 12(1), 30–45.
Prayogo, C. (2017). Studi Deskriptif Social Entrepreneur pada Pemilik Agfa di Sidoarjo, Jawa Timur, Indonesia. AGORA, 5(1). https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Ramadani, V., Dana, L. P., Gërguri-Rashiti, S., & Ratten, V. (2016). Entrepreneurship and management in an Islamic context. Entrepreneurship and Management in an Islamic Context, (February 2018), 1–248. https://doi.org/10.1007/978-3-319-39679-8
Yin, R. K. (2015). Studi Kasus Desain & Metode (Cetakan ke). Depok: PT Rajagrafindo Persada.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Fakultas Dakwah dan Ilmu Komunikasi, UIN Imam Bonjol Padang
Jl. Prof. Mahmud Yunus No.1, Lubuk Lintah, Kuranji.
Kota Padang, Sumatera Barat, 25153
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.