THE EFFECT OF HALAL TOURISM DEVELOPMENT ON THE INCOME OF MSMEs AROUND PADANG BEACH
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ananto, O. (2018). Persepsi pengunjung pada objek wisata danau buatan kota pekanbaru. Jurnal Organisasi dan Manajemen Fisip, 5 (1), 1-11.
Battour, M. I. (2017). Islamic tourism: an empirical examination of travel motivation and satisfaction in Malaysia. Current Issues in Tourism, 20(1), 50–67.
Bramastuti, N. (2009). Pengaruh Prestasi Sekolah dan Tingkat Pendapatan Keluarga Terhadap Motivasi Berwiraswasta Siswa SMK Bakti Oetama Gondangrejo Karanganyar. Surakarta: Skripsi Jurusan Akuntansi UMS.
Carboni, M. P. (2017). Developing tourism products in line with Islamic beliefs: some insights from Nabeul–Hammamet. Journal of North African Studies, 22(1), 87–108.
Endah Listiawan, M. R. (2022). Penerapan Upaya Meningkatkan Kreativitas di Bidang Pemasaran atau Penjualan dalam Meningkatkan Laba Usaha pada UMKM GB Express Ulak Karang Kec. Padang Utara . Innovative, Volume 2 Nomor 1 , 284-290.
Febrianingrum, S. R. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perkembangan Pariwisata Pantai Di Kabupaten Purworejo. Desa-Kota, 1(2), 130-142.
Hidayah, N. (2019). Pemasaran Destinasi Pariwisata. Jakarta: Alfabeta.
Indonesia, P. (2008). Law Number 20 of 2008 concerning Micro, Small and Medium Enterprises. Republic of Indonesia State Gazette of 2008, No. 93. Jakarta: State Secretariat.
Indonesia, P. (2009). Law Number 10 of 2009 concerning Tourism. Republic of Indonesia State Gazette of 2009, No. 11. Jakarta: State Secretariat.
Irawan, K. (2010). Potensi Objek Wisata Air Terjun Serdang Sebagai Daya Tarik Wisata Di Kabupaten Labuhan Batu Utara. Universitas Sumatera Utara. Medan: Kertas Karya. Program Pendidikan Non Gelar Pariwisata. Universitas Sumatera Utara.
Isvananda, M. (2015). Potensi Pariwisata di Kabupaten Musi Banyuasin Sumatera Selatan. Palembang: Universitas Pendidikan Indonesia.
Ministry of Tourism. (2016). Regulation of the Minister of Tourism of the Republic of Indonesia Number 14 of 2016 concerning Guidelines for Sustainable Tourism Destinations. Jakarta.
Kotler, P. &. (2012). Principal of Marketing Global Edition. New Jersey: Pearson Education.
Kotler, P. K. (2013). Principal of Marketing Global Edition (14th ed.). New Jersey: Pearson Education.
Mohsin, A. R. (2016). Halal Tourism: Emerging Opportunities. Tourism Management Perspective (19), 137-143.
Muddasir, R. (2019, April 9). Indonesia Destinasi Wisata Halal Terbaik Dunia 2019. Retrieved from https://ekonomi.bisnis.com/read/20190409/12/909833/indonesia-destinasi-wisatahalal-terbaik-dunia-2019#:~:text=Lembaga%20pemeringkat%20Mastercard Crescent%20menempatkan,sama%20berada%20di%20ra nking%20teratas
Prayogo, R. R. (2018). Perkembangan Pariwisata Dalam Perspektif Pemasaran. Jakarta: PT Lontar Digital Asia.
Ross, G. (1998). Psikologi Pariwisata. Jakarta: Yayasan Obor Indonesia.
Sangadji, E. M. (2013). Perilaku Konsumen-Pendekatan Praktis disertai Himpun Jurnal Penelitian. Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Santosa, E. D. (2015). Pengembangan Objek Pariwisata Sebagai Upaya Untuk Meningkatkan Ekonomi Lokal (Studi Kasus Objek Wisata Banyu Biru di Kabupaten Pasuruan). Jurnal Administrasi Publik (JAP) 3(1), 89-95.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suyanto. (2000). Refleksi Reformasi Pendidikan Indonesia Memasuki Millenium III. Yogyakarta: Adicita.
Tjiptono, F. (2008). Strategi pemasaran. Edisi ketiga. Yogyakarta : Andi.
Tjiptono, F. C. (2012). Pemasaran Strategik (2nd ed.). Yogyakarta: Andi.
Yoeti, A. O. (1996). Pengantar ilmu pariwisata. Bandung: Angkasa.
DOI: http://dx.doi.org/10.15548/maqdis.v7i2.499
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
View My Stats