PERSEPSI TERHADAP WISATA HALAL DI KOTA PADANG
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adinugraha, et al. (2018). Desa Wisata Halal: Konsep dan Implementasinya di Indonesia. Human Falah, 5(1).
Ala - Hamarneh. (2011). Islamic Tourism: A Long Term Strategy of Tourist Industries in the Arab World after 9/11, Centre for Research on the Arab World.
Alim, H. T., et. al. (2015). Analisis Potensi Pariwisata Syariah dengan Mengoptimalkan Industri Kreatif di Jawa Tengah dan Yogyakarta. Retrieved from http://eprints.undip.ac.id/45828/1/Artikel.pdf.
Basuki, A. (2016). Kebijakan Pembangunan Kepariwisataan. Malang: Intrans Publishing.
Battour, M., & Ismail, M. N. (2014). Islamization Trends - Implications for Tourism Market. Islamic Tourism Journal, 73-82.
Chookaew, S. (2015). Increasing Halal Tourism Potential at Andaman Gulf in Thailand for Muslim Country. Journal of Economics, Business and Management, 739-741.
Fitrianto. (2019). Pengembangan Ekonomi Indonesia Berbasis Wisata Halal, Jurnal Bisnis dan Manajemen Islam, 7(1).
Jaelani, A. (2017). Industri Wisata Halal di Indonesia: Potensi dan Prospek. Mpra, (76237), 1–20.
Jafari, J., & Scott, N. (2014). Muslim World and Its Tourisms. Annuals of Tourism Research.
Lubis, M. Z. M. (2018). Prospek Destinasi Wisata Halal Berbasis OVOP (One Village One Product). Maqdis: Jurnal Kajian Ekonomi Islam, 3(1).
Pindyck, R. S. D., & Rubinfeld, L. (2014). Mikro Ekonomi. Jakarta: Erlangga.
Siagian, S. P. (1995). Teori Motivasi dan Aplikasinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Syafiqry, R. (2019). Upaya Indonesia Menjadikan Lombok Sebagai Destinasi Pariwisata Halal Unggulan di Dunia. eJournal Ilmu Hubungan Internasional, 7(1).
Rahmat, J. (1996), Psikologi Komunikasi. Bandung: PT Remaja Rosda Karya.
Ramadhany, F., & Ridlwan, A. A. (2018). Implikasi Pariwisata Syariah terhadap Peningkatan Pendapatan dan Kesejahteraan Masyarakat, Muslim Heritage, 3(1).
Tourism Review. (2013, April 01). Retrieved from http://www.tourism-review.com/indonesia-launches-sharia-tourismprojects-news3638.
Widagdyo, K. G. (2015). Analisis Pasar Pariwisata Halal Indonesia, The Journal of Tauhidinomics, 1(1), 73-80.
Suherlan, A. (2015). Persepsi Masyarakat Jakarta terhadap Islamic Tourism. The Journal of Tauhidinomics, 1(1), 61–72.
Suryani, T. (2008). Perilaku Konsumen: Implikasi pada Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Wibowo, (2018). Perilaku dalam Organisasi. Jakarta: Rajawali Pers.
DOI: http://dx.doi.org/10.15548/maqdis.v4i2.514
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
View My Stats