Pengembangan Media Pembelajaran E-Book Fisika Menggunakan 3d Pageflip Profesional Terintegrasi Ayat Al-Qur’an Siswa Kelas XI MAN 2 Padang

Milya Sari

Abstract


This development aims to produce and develop e-book physics learning media using 3D Pageflip Professional on Learning that meets valid, practical and effective eligibility criteria. This research is a type of research development or Research and Development (R & D) with procedural model adapting 4-D models that define, design, develop and disseminate. Data obtained from validated questionnaires were given to 2 media experts, 2 material experts, 1 linguist, 1 commentator, 2 educators and 70 students. Based on the average result of the validation test by 6 validators the average value of 90.3%, very practical for educators with an average grade of 92.8% and is classified as very practical to use learners with an average value of 85%, and Very effective with the average value of 80.62%. Therefore, it can be concluded that the e-book physics learning media using 3D Pageflip Professional is feasible to be used as a medium of learning that meets the criteria of validity, practicality, and effectiveness and can increase learning interest of learners .

References


Amalia rizqi.2015. Pengembangan Buku Pintar Elektronik Berb Asis 3D Pageflip Pada Tema Cita-Citaku Kelas IV Di SDIT Al Kamilah 01 Banyumanik. Semarang: Jurusan Kurikulum Dan Teknologi,Fakultas Ilmu Pendidikan.

Arsyad, Azhar. 2014. Media Pembelajaran. Jakarta : Rajawali Pers.

Indrawati,Sri.2013. Pengembangan Media Interaktif Melalui Mind Mapping PadaMateri Pokok Listrik Dinamis Untuk SMA KELAS X. Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika. Surabaya: Jurusan Fisika,Fakultas Matematika Dan Ilmu Pengetahuan Alam.

Kurniawati hani, dkk.2016. Pengembangan media pembelajaran berbasis 3D pageflip fisika untuk materi getaran dan gelombang bunyi:pendidikan fisika, fakultas FMIPA, universitas negeri jakarta.

Mulyono Agus.2006. Fisika Dan Alquran. Malang: UIN Malang Press

Nugraha Dewanta Arya, Wasis. 2014. Pengembangan Media E-Book Interaktif Sibilingual Pada Materi Pokok Kalor Untuk SMA Kelas X. Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika( JIPF). Surabaya: Jurusan Fisika,Fakultas Matematika Dan Ilmu Pengetahuan Alam

Riduan. 2011. Pengantar Statistika Untuk Penelitian: Pendidikan, Sosial, Komunikasi, Ekonomi, dan Bisnis. Bandung: Alfabeta.

Sandy Syahrowardi, dkk. 2016. Desain handout multimedia menggunakan 3D pageflip profesional untuk media pembelajaran pada sistem adroid:pendidikan fisika, universitas negeri jakarta.

Slameto.2010. Belajar Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta

Sugiyono.2010.Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif,Kualitatif,Dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Sudjana nana .2013. media pengajaran. Bandung: sinar baru algensindo offset.

Trianto. 2011. Model Pembelajaran Terpadu Konsep,Strategi,Dan Implementasinya Dalam Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan ( KTSP ). Jakarta: PT Bumi Aksara.

Widodo,Tuszie.2012. Pengembangan Buku Elektronik Untuk Sains Di SMP SBI Dan RSBI. Jurnal Pendidikan .International Program On Science Education FPMIPA UPI

Yahya Harun. 2004. Alquran Dan Sains Memahami Metodelogi Bimbingan Alquran Bagi Sains. Bandung: PT Syaamil Media Cipta


Full Text: PDF

DOI: 10.15548/nsc.v4i1.450

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Natural Science Journal