MANAJEMEN KEPALA SEKOLAH DALAM MENINGKATAN MUTU PENDIDIK

Puja Dwi Delanda, Sermal Sermal, Usdarisman Usdarisman

Abstract


The purpose of the study was to determine the principal's management in improving educators. This study uses a descriptive method, with interview data collection techniques and documentation. Data analysis techniques in research are data collection, data reduction, data presentation and conclusions. The results of this study indicate that the principal uses management in the management of improving the quality of education which includes; 1) Planning; 2) Organizing; 3) Implementation; and 4) Control.

Keywords


Principal Management, Educator Quality

Full Text:

PDF 15-24


DOI: https://doi.org/10.15548/p-prokurasi.v3i1.3773
Abstract views : 126 times
PDF 15-24 : 88 times

References


Bashori. (2018). Tradisi Baca Kitab Gundul di Pondok Pesantren Putri Al-Ishlahiyah Singosari. IBDA` : Jurnal Kajian Islam Dan Budaya. https://doi.org/10.24090/ibda.v15i2.1068

Bashori. (2021). Analisis Kebijakan Pemerintah Melaui Surat Keputusan. PRODU: Prokurasi Edukasi Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 2(2), 124–137.

Bashori, B. (2017). Paradigma Baru Pendidikan Islam (Konsep Pendidikan Hadhari). Jurnal Penelitian, 11(1), 141. https://doi.org/10.21043/jupe.v11i1.2031

Bashori, B. (2020). Arah Baru Pendidikan Pesantren dan Modernitas Pendidikan.

Daryanto. (2011). Kepala Sekolah Sebagai Pemimpin Pembelajaran.Yogyakarta: Gava Media.

Peraturan Pemerintah Nomor 32 tahun 2013 Tentang Standar Nasional Pendidikan. Bab XI A.

Rohiat. (2008). Manajemen Sekolah - Teori Dasar dan Praktik. Bandung: PT Refika Aditama.

Rukin. (2019). Metodologi Penelitian Kualitatif. Sulawesi Selatan: Yayasan Ahmar Cendekia Indonesia.

Sagala, Syaiful. (2008). Administrasi Pendidikan Kontemporer. Bandung: Alfabeta.

Salim, dan Syahrum. (2011). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Citapustaka Media

Siswanto. 2006. Pengantar Manajemen. Jakarta: Bumi Aksara.

Sudarwan, Danim. (2008). Visi Baru Manajemen Sekolah; dari Unit Birokrasi ke Lembaga Akademi. Jakarta: Bumi Aksara

Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Pendidikan Kuantitatif, Kualitataif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Syaodih, Nana. (2006). Pengendalian Mutu Pendidikan Sekolah Menengah. Bandung: Refika Aditama.

Wahyudi. (2009). Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Organisasi Pembelajar. Bandung : Alfabeta.

Yasin, Fatah. (2008). Dimensi-Dimensi Pendidikan Islam. Malang: UIN Malang Press.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

INDEXED BY:

    

          

             

 

MAPS:

 

LICENSE:

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.